18 شهریور 1403

  • 1403/04/18
  • - تعداد بازدید: 151
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان سروستان

تشدید نظارت های کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان همزمان با ایام سوگواری محرم

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان از تشدید نظارت ها و اقدامات موثر در ماه محرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سروستان، «مهناز بنگری»، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: با توجه به وجود موکب‌ها و تکیه‌های عزاداری و تهیه و عرضه مواد غذایی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در زمینه تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراکز مذهبی و محل‌های پخت نذری انجام می‌شود.

او افزود:  بمنظور پیشگیری از بیماریهای مرتبط با غذا و مسمومیت های غذایی در مکانهایی که بصورت دسته جمعی غذا تهیه و توزیع می گردد، روزانه توسط کارشناسان بهداشت محیط بازدید شده و نکات حائز اهمیت بهداشتی گوشزد می شود.

بنگری در ادامه گفت، طی این بازدیدها موارد زیر به موکب داران آموزش داده شد:

-هرگونه پخت و پز  باید در مکانی دارای حداقل شرایط بهداشتی صورت گیرد، ورود و خروج به محل طبخ غذا و دخالت افراد متفرقه در امر تهیه و توزیع غذا و چای و غیره ممنوع می باشد.

  -کلیه افراد مرتبط نیز بایستی نسبت به دریافت کارت گواهی تندرستی اقدام نمایند ضمنا رعایت بهداشت فردی آنان ضروری می باشد،

 مسئولین تهیه مواد اولیه باید از سالم و بهداشتی بودن مواد  اولیه مصرفی اطمینان داشته باشند و آنها را از محلهای معتبر خریداری و یا از افراد معتبر و شناخته شده به عنوان نذورات قبول نمایند. در صورت برخورد با موارد مشکوک بودن به سلامت مواد غذایی مرکز بهداشت آماده هر گونه همکاری است.

-در تهیه فرآورده های دامی بویژه گوشت و علی الخصوص گوشت طیور از کشتار دام تحت نظارت ناظرین دامپزشکی در محلهای مجاز اطمینان حاصل نمایند.

- ابزارکار مناسب و تمیز و بهداشتی در سالم بودن غذای تهیه شده در آشپزخانه بسیار باهمیت است و لذا ظروف و ابزار کار را قبل از استفاده شستشو و در صورت نیاز ضد عفونی نمایند.

-پس از پذیرایی نسبت به جمع آوری و دفع مناسب زباله های تولید شده اقدام و از مردم خواسته شود از پراکندن ظروف یکبار صرف در معابر خودداری نمایند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 105008
کلیدواژه