19 اردیبهشت 1403

  • 1403/01/27
  • - تعداد بازدید: 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان سروستان

بهبود وضعیت مراقبت تغذیه ای گروه های سنی توسط سطح اول مراقبت ازطریق ارتقا نظارت کارشناسان تغذیه شبکه بهداشت بر عملکرد مراقبین سلامت و بهورزان

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان سروستان از بهبود مراقبت های  تغذیه ای گروه های سنی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سروستان، کارشناس تغذیه شبکه بهداشت گفت: بهورزان و مراقبین سلامت کارکنان خط مقدم خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ها هستند که مراقبت های بهداشتی و پیگیری مراقبت ها را انجام می دهند.

«الهه احمدی منش» افزود: گروه های سنی مختلف و هم چنین گروه های پرخطر و بیماران توسط بهورزان و مراقبین سلامت پایش ،تن سنجی و مراقبت می شوند و مکمل دریافت می کنند و پیگیری می شوند که این روند سبب کاهش بیماری در سطح جامعه و کاهش هزینه ها و پیشگیری از ابتلا به انواع مشکلات تغذیه ای و سو تغذیه ها در تمامی گروه های سنی می شود.

او گفت: لازمه بهبود مراقبت توسط خط اول مراقبت نظارت مستمر و کیفی مراقبت ها توسط کارشناسان تغذیه مراکز جامع سلامت و کارشناسان ستادی مراکز بهداشتی است. در سال ۱۴۰۳ نیز نظارت ها کیفی تر و مستمر ادامه خواهد داشت تا به هدف بهبود کیفیت مراقبت های تغذیه ای توسط مراقبین سلامت و بهورزان در سطح شبکه بهداشت و درمان سهرستان دستیابیم.

احمدی منش بیان کرد: این مهم سبب کاهش درصد ابتلا به بیماری ها،کنترل بیماری ها،پیشگیری از اختلالات تغذیه ای و حتی ارتقا اگاهی عموم مردم و حساس سازی مردم نسبت به مراجعه به کارشناسان تغذیه در سطح مراکز نسبت به سال گذشته خواهد بود.

پایان خبر

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 99355
کلیدواژه