01 آذر 1403

فناوری اطلاعات(IT)

 

مسئول واحد: مهندس رضا میرزایی

مدرک: کارشناس ارشد مهندسی الکترونیک

شماره تماس: ۳۷۸۴۲۱۱۱- ۰۷۱       داخلی ۲۱۷

مکان: درمانگاه قدیم - طبقه دوم

 

 قسمت اول : وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات

     ماده ۱-  تهیه و به روز نگاه داشتنن شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجود در واحدها

       تبصره - شناسنامه ها ی پیش گفت باید ،در نرم افزار ictmsoft وارد گردد .

     ماده ۲-  ارسال گزارش فعالیت های انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه ومخابرات ) در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت ( قالب فرم ها در سایت شبکه رابطین موجود می باشد ) فعالیت ها بصورت روزانه و فرآیندها بایستی بصورت فصلی ( حداکثر تا ۱۵  روز قبل از پایان هر فصل )  در نرم افزار ictmsoft وارد گردد.

      ماده ۳- انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه ( معاملات کوچک ) و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز که در سایت شبکه رابطین موجود می باشد .

     ماده ۴- حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت و در مواقعی که حضور ممکن نیست ،کسب اجازه از مدیریت فناوری اطلاعات به همراه ارائه دلایل توجیهی بصورت مکتوب و تایید مسوول مربوطه

         تبصره : هریک از کارشناسان فناوری اطلاعات موظف هستند حداقل ۲۴ ساعت آموزش شغلی در طول یک سال داشته باشند

     ماده ۵- اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و کوشش در جهت ارتقا سطح علمی و عملی با فراگیری آموزشهای لازم و...

     ماده ۶- بازدید از سایتهای خبری   ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع  از تکنولوژیهای جدید جهانی و ارائه بازخوردهای لازم به مدیریت فناوری اطلاعات

    ماده ۷-  بازدید مستمر از وب سایت مدیریت فن آوری اطلاعات    http://ictm.sums.ac.irو واحدهای زیر مجموعه به منظور اطلاع از آخرین اخبار ،بخشنامه ها و ... در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه نظرات و پیشنهادهای سازنده جهت ارتقا سایت ها

 


قسمت دوم : وظایف در حوزه سخت افزار

ماده ۱ -  نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای :

       ۱-۱ - دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای ( فرم شماره یک )

       ۲-۱ - بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز واحد درخواست کننده

       ۳-۱- تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات (فرم شماره ۵)

      ۴-۱- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ( تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد )

           تبصره - واحد موظف است پس از صدور ابلاغ از طرف مدیریت فناوری اطلاعات مهر اسم و سمت ،جهت رابطین وکارشناسان ،تهیه نماید

          ( به عنوان مثال : محمد صادقی ،کارشناس IT دانشکده بهداشت )

ماده ۲ -      کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :

       ۱-۲ - بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده

       ۲-۲ - الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص بر  روی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد ) و ورود اطلاعات در نرم افزار ICTM

      ۳-۲ - الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس

ماده ۳ -     فرآیند تعمیرات :

      ۳-۱ - نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد

      ۲-۳ - تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده

     ۳-۳ - نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات

             تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی  و ورود اطلاعات مربوط به تعمیرات در نرم افزار ICTM صورت می گیرد


قسمت سوم : وظایف در حوزه شبکه

ماده ۱ - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات

ماده ۲ - تهیه مستندات جامع شبکه LAN بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات ( مانند نقشه کابل کشی ها ،مشخصات سرور ،سوییچ ها و ... )  

ماده ۳ - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

ماده ۴ - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

ماده ۵ - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه LAN و نحوه رفع مشکلات احتمالی

ماده ۶ - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه LAN موجود

ماده ۷ - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها

ماده ۸ - عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه IP وکارت شبکه و... )

ماده ۹ - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network + ( اختصاصی کارشناسان )

ماده ۱۰ - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی جدید و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه و توسعه آن

 

قسمت چهارم : وظایف در حوزه اینترنت

ماده ۱ - آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت ( FTP۲,FTP۳ ، حجم دانلود ) و نرم افزارهای جانبی

ماده ۲ - شناسایی error  های سیستم جهت اتصال به اینترنت

ماده ۳ - راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصی و یا اشتراک خطوط ADSL  

( موارد فوق در سایت مرکز اینترنت توضیح داده شده است )

ماده ۴ - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه راه حل برای مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود

 


قسمت پنجم : وظایف در حوزه نرم افزار

ماده ۱ - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

ماده ۲ - مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها

ماده ۳ - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

ماده ۴ - همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازها و انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)

ماده ۵ - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )

ماده ۶ - آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه

ماده ۷ - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

ماده ۸ - تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری                       

ماده ۹ - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری در واحد محل خدمت

ماده ۱۰- پیگیری راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز واحد و ارائه راهکارها و مشاوره در پیاده سازی هرچه بهتر نرم افزار در واحدهای زیر مجموعه

ماده ۱۱- تهیه مستندات مورد نیاز جهت ارزیابی کمیته فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری

 

قسمت ششم : وظایف در حوزه وب سایت

ماده ۱ - آشنایی با نرم افزار ICARUS و آدرس های وب سایت واحد

ماده ۲ - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه

ماده ۳ - آشنایی با استاندارد های طراحی وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای مختلف )

ماده ۴ – نظارت بر به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... )

ماده ۵ - نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

ماده ۶ - نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها

 


قسمت هفتم : وظایف در حوزه HIS

ماده ۱ - نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده ۲ - همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار

ماده ۳ - نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی ( قطعه تعویض شده ) و تایید یا عدم تایید صورت وضعیت های ارائه شده از سوی شرکت

ماده ۴ - نظارت بر تهیه گزارش های HIS توسط سوپروایزرها و ارسال آنها بصورت فصلی

ماده ۵- هماهنگی و همکاری با سوپروایزر HIS جهت رفع مشکلات موجود در سیستم

ماده ۶- پیگیری آماده سازی زیرساخت HIS جهت راه اندازی نرم افزار HIS و اعلام نیازهای سخت افزاری و زیر ساختی HIS به مدیریت واحد

 

قسمت هشتم : وظایف در حوزه اتوماسیون اداری

ماده ۱ - آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری

ماده ۲ - آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال کاربران شاغل در آن واحد

ماده ۳ - اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....)  در آن مرکز

ماده ۴- پیگیری راه اندازی دبیرخانه و بایگانی مکانیزه و نظارت بر روند صحیح ارجاع نامه به گیرنده

 

قسمت نهم : وظایف در حوزه مخابرات

ماده۱ - آشنایی با نرم افزار مرکز تلفن و نحوه ارتباط سیستم رایانه با مرکز تلفن ( مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده ۲ - تهیة نرم افزار مرکز تلفن بصورت Backup ( از طریق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروری ( جهت مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده ۳ - تهیه کیس رزرو برای مرکز تلفن و جایگزینی در مواقع ضروری ( جهت مراکز تلفن دارای رایانه )

     ماده ۴ - آشنایی با عملکرد کلید های کنسول مرکز تلفن ( مراکز فاقد رایانه )

     ماده ۵ - آموزش دستگاه مبدل IP  ( VoIP ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن

     ماده ۶ - نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه VoIP و رفع عیوب احتمالی

     ماده ۷ - نظارت بر صحت عملکرد UPS و باطریهای مرکز تلفن

     ماده ۸ - تهیه دفترچه تلفن از کلیه خطوط داخلی و مستقیم موجود ، به روزرسانی آن و اطلاع رسانی به تمام واحدهای ذیربط و مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

     ماده ۹- نظارت بر تکمیل و به روز نگاه داری اطلاعات سامانه ۱۱۸